Rozwój e-usług w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie

Miło nam poinformować, że projekt  „Rozwój e-usług w Wyższej Szkole Menedżerskiej
w Warszawie, przyczyniający się do zwiększenia efektywności, dostępności oraz jakości kształcenia w regionie”
realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 (RPO WM 2014-2020)


Projekt realizowany jest w ramach Osi Priorytetowej RPO WM II Wzrost e-potencjału Mazowsza.

Termin realizacji projektu obejmuje okres 2016-2020

Jednostką finansującą realizację projektu jest Mazowiecka Jednostka Wrażania Programów Unijnych.

Wartość projektu i zaplanowane wydatki ogółem – 2 913 379,84 zł

Celem głównym projektu jest doskonalenie i rozszerzenie zakresu świadczonych usług dla studentów, poprzez ich cyfryzację i poprawę jakości świadczenia oraz dostosowanie standardów uczelni do najlepszych praktyk uczelni polskich i zagranicznych za pomocą stworzonego portalu e-Student.

 

Cel główny projektu będzie osiągnięty dzięki realizacji celów strategicznych takich jak:

  1. zapewnienie warunków organizacyjnych i technicznych dla świadczenia e-usług;
  2. wzrost liczby usług świadczonych drogą elektroniczną;
  3. usprawnienie funkcjonowania jednostek naukowych oraz podniesienie jakości obsługi interesantów, tj.: pracowników naukowych, studentów, obsługi administracyjno-technicznej itp.;
  4. zwiększenie dostępności do zasobów nauki, w tym do materiałów wykorzystywanych
    w kształceniu na odległość;
  5. integracja danych cyfrowych do postaci ustandaryzowanej;
  6. zbudowanie infrastruktury informatycznej;
  7. skrócenie czasu realizacji dotychczas świadczonych usług;
  8. udostępnienie nowych zasobów danych naukowych oraz danych obecnie niewykorzystywanych.

 

Cele te będą realizowane przede wszystkim poprzez realizację następujących celów szczegółowych:

  • cyfryzacja usług realizowanych dotychczas drogą tradycyjną, poprzez wprowadzenie usług elektronicznych w zakresie poradnictwa zawodowego i edukacyjnego, rekrutacji na praktyki i staże;
  • cyfryzacja rejestrów bibliotecznych i automatyzacja procesów zamawiania wybranych pozycji z księgozbioru;
  • wprowadzenie elektronicznej obsługi studentów i dydaktyków w obszarze Akademika;
  • wdrożenie platformy e-learningowej w miejsce platformy Moodle;
  • wykorzystanie nowoczesnych sposobów komunikacji;
  • wdrożenie funkcjonalności e-ankiety umożliwiającej tworzenie dedykowanych formularzy ankietowych oraz uzyskiwania przez studentów raportów z wybranych badań prowadzonych przez Uczelnię;
  • uruchomienie systemów wspierających proces tworzenia prac dyplomowych online;
  • uruchomienie systemu wspierającego możliwość prowadzenia zajęć online.

 

Niniejszy projekt tym samym wpisuje się w kluczowy obszar wskazany w RPO WM na lata 2014-2020, tj. wzmocnienie zastosowań TIK dla e-administracji, e-uczenia się, e-włączenia społecznego, e-kultury i e-zdrowia (priorytet inwestycyjny 2c). Wprowadzane rozwiązania zwiększą trzy kluczowe parametry świadczenia usług, tj. dostępność (zarówno w wymiarze availability jak i accessibility), jakość i efektywność. Efektem społeczno-gospodarczym projektu (oddziaływaniem projektu) jest zwiększenie spójności społeczno-gospodarczej regionu województwa mazowieckiego poprzez wsparcie rozwoju sektora szkolnictwa wyższego oraz poprzez stymulowanie innowacyjności.

Realizacja projektu przyczyni się do podniesienia jakości kształcenia studentów Uczelni oraz jakości usług świadczonych przez jej pracowników objętych oddziaływaniem projektu oraz podniesienia konkurencyjności regionu poprzez poprawę dostępu do wiedzy i rozwój społeczeństwa informacyjnego.

Realizacja projektu przyczyni się również do osiągnięcia licznych – wymiernych
i niewymiernych korzyści dla społeczności lokalnej, regionalnej i całej Polski, zarówno
w bliższej, jak i dalszej perspektywie.

Istotny jest wpływ projektu przede wszystkim na popularyzację i ułatwienie dostępu do zasobów naukowych poprzez formę prowadzonych badań i prac dyplomowych w formie online. System
e-Student WSM wpłynie również na rozszerzanie usług elektronicznych i zapewnienie wolnego dostępu do dorobku naukowego. Wypełnienie tego zadania poprzez rozpowszechnianie
i ułatwianie dostępu do informacji wymaga wykorzystania potencjału technologii informatycznych ICT.

 

Projekt będący przedmiotem dofinansowania ze środków poddziałania 2.1.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego odpowiada na zidentyfikowane potrzeby Wyższej Szkoły Menadżerskiej i jej studentów, do których skierowany będzie wypracowany
w ramach projektu portal: - potrzeba elektronizacji usług, które dotychczas realizowane były drogą tradycyjną - potrzeba rozszerzenia zakresu istniejących e-usług i poprawy jakości ich świadczenia - potrzeba skrócenia czasu realizacji dotychczas realizowanych usług - potrzeba dostosowania standardów uczelnia do najlepszych praktyk uczelni polskich i zagranicznych.

 

Powyższy cel główny, cele strategiczne i poszczególne cele szczegółowe wpisują się w wytyczne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, który zawiera odnosi się do Celu tematycznego 02 Zwiększenie dostępności, stopnia wykorzystania
i jakości technologii informacyjnych i komunikacyjnych (TIK).

 

Cel ten realizowany jest poprzez podniesienie poziomu liczby oraz jakości usług elektronicznych, w odniesieniu do kluczowego obszaru kształcenia jakim są uczelnie wyższe. Zapisy RPO WM
w tym zakresie stanowią potwierdzenie wniosków zawartych w innych dokumentach strategicznych, takich jak: Strategia EUROPA 2020, Długookresowa Strategia Rozwoju Kraju Polska 2030. Trzecia fala nowoczesności, Strategia Rozwoju Kraju 2020, Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego 2010-2020, Strategia Sprawne Państwo 2020, Program Zintegrowanej Informatyzacji Państwa. Analizy wykazują, iż uczelnie wyższe nie wykorzystują w zadowalającym stopniu korzyści, jakie dają TIK w kontekście elektronizacji usług.

 

W związku z tym, działania podejmowane przez Uczelnię w zakresie cyfryzacji świadczonych usług przyczynią się do zwiększenia jakości i efektywności działania Wyższej Szkoły Menadżerskiej w sferze skierowanej do społeczeństwa. Tak zaprogramowane działania w ramach przedmiotowego projektu stanowią odpowiedź na priorytet Strategii EUROPA 2020 Inteligentny rozwój – gospodarka oparta na wiedzy i innowacji, poprzez rozwój e-usług o najwyższym stopniu dojrzałości, z których korzystać będą studenci i kadra dydaktyczna Uczelni.

 

Niniejszy projekt tym samym wpisuje się w kluczowy obszar wskazany w RPO WM na lata 2014-2020, tj. wzmocnienie zastosowań TIK dla e-administracji, e-uczenia się, e-włączenia społecznego, e-kultury i e-zdrowia (priorytet inwestycyjny 2c). Wprowadzane rozwiązania zwiększą trzy kluczowe parametry świadczenia usług, tj. dostępność (zarówno w wymiarze availability jak
i accessibility), jakość i efektywność.

 

 

Koordynator Projektu

mgr Iwona Romanowska

Biuro Projektów

„Rozwój e-usługi w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie, przyczyniający się

do zwiększenia efektywności, dostępności oraz jakości kształcenia w regionie”

 

Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie
Kawęczyńska 36, 03-772 Warszawa
(22) 59-00-775
mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

WWW e usługi 2 1WWW e usługi 2 2

 
 
Powered by Phoca Download

Please publish modules in offcanvas position.