dr Angelika Kleszczewska-Albińska

Kleszczewska Albińska

Dziedzina, dyscyplina, specjalność:
Nauki społeczne, psychologia

Nota biograficzna:
Doktor nauk społecznych w dziedzinie psychologii, certyfikowana terapeutka poznawczo-behawioralna, terapeutka schematu w trakcie szkolenia. Posiada uprawnienia pedagogiczne. Ma doświadczenie w pracy psychologa przedszkolnego. Pracuje w obszarze psychoterapii i poradnictwa psychologicznego z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. W pracy naukowej specjalizuje się w badaniu tłumienia i wyolbrzymiania bodźców emocjonalnych. Pracuje głównie w obszarach psychologii klinicznej, różnic indywidualnych oraz psychologii emocji.

Wybrane publikacje:
1. Kleszczewska-Albińska, A. (2019). Zaniedbania emocjonalne dziecka w wieku przedszkolnym – przegląd teoretyczny. Dziecko Krzywdzone. Teoria, badania, praktyka, 18(1), 104–130.
2. Kleszczewska-Albińska, A. (2020). Creating a healthy work environment for the well-being of a cognitive behavioural psychotherapist. Psychiatria i Psychologia Kliniczna, 20, 283-290.
3. Kleszczewska-Albińska, A. (2020). Jakość życia w chorobie afektywnej dwubiegunowej. W: D. Krok, J. Dymecka (red.) Jakość życia a zdrowie. Uwarunkowania i konsekwencje (s.83-98). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
4. Kleszczewska-Albińska, A. (2020). Poznawczo-behawioralne programy terapeutyczne wykorzystywane w pracy z wymagającymi wsparcia adolescentami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD L1) – przegląd piśmiennictwa. Psychiatria i Psychologia Kliniczna, 20, 61-65.
5. Kleszczewska-Albińska, A. (2020). Praca psychoterapuetyczna z dzieckiem i adolescentem w świetle wybranych przepisów Konwencji o Prawach Dziecka. W: E.A. Maj, B. Pawlica (red.) Realizacja Konwencji o Prawach Dziecka w prawie wewnętrznym i międzynarodowym. Ujęcie interdyscyplinarne w 30-lecie obowiązywania (s.215-232). Kraków: Petrus.
6. Kleszczewska-Albińska, A. (2020). Zaniedbane emocjonalnie dzieci – symptomy, diagnoza, formy wsparcia w środowisku przedszkolnym. Psychologia Rozowjowa, 25, 33-44.
7. Kleszczewska-Albińska, A. i Huć, J. (2019). Samotność i relacje społeczne u osób powyżej 60 roku życia. Polityka Społeczna, 10, 30-37.
8. Kleszczewska-Albińska, A. i Jaroń, Dż. (2019). Poczucie koherencji i style radzenia sobie ze stresem u młodzieży wychowywanej w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i w domach rodzinnych. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 10, 35-53.
9. Kleszczewska-Albińska, A. i Mandla, A. (2020). Samoocena i poczucie bezpieczeństwa adolescentów z rodzin pełnych i niepełnych. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 3, 52-66.
10. Kleszczewska-Albińska, A. i Skudlarek, M. (2020). Motivation for participation in rehab therapy and stress-coping styles in alcohol dependent women and men. Alcohol and Drug Addiction, 3, 219-238.

Kontakt:
mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dyżury:
Poniedziałek - 08:00-09:00
Kod do zespołu Dyżury na MS Teams: jne0ay7

Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie

ul. Kawęczyńska 36
03-772 Warszawa

rektorat@mac.edu.pl
tel. 22 59 00 700 / fax 22 81 80 052


BIP

logo footer 2018 b
Facebook